Hejt: Milk Makeup

Prezentace většiny kosmetických firem mi leze na nervy. Dokonalé modelky, pečlivá práce vizážistů a retušérů, šikovné nasvícení a šikovný fotograf, prostě vyumělkovaný reklamní svět se vším všudy. Ale na druhou stranu člověk aspoň tuší, že když bude chtít vypadat jako krasavice z reklamy, bude na tom muset tvrdě zamakat před zrcadlem. Milk Makeup se nám snaží nalhat, že to není potřeba.

Milk Makeup je hipsterská značka. Beauty blogerky na celém světě před šminkováním otevřou pouzdro s dvaceti základními štětci, připraví si dva primery, tři make-upy, korektory šesti barev, konturovací sadu, rozjasňovač, matovač a pudrovač, a to jsme pořád zatím jenom u šepsování plátna, na kterém se teprve bude tvořit. Zakladatelé Milk Makeupu správně odhadli, že spousta holek na to nemá náladu nebo čas, nebo se prostě chtějí vymezit, a tak to pojali obráceně: stačí vám jedna dvě tubičky, kterými se máznete, a můžete vyrazit. Rychlé, přirozené. V přirozenosti je krása!

Na webu se píše, že Milk Makeup je inspirován kreativním hubem Milk Studios v New Yorku a Los Angeles, který utváří jeho komunita a kde všichni zbožňují pestrost (rozuměj kulturní, rasovou, genderovou, oborovou…), širokou přístupnost a jedinečný osobní styl – prostě přesně to, co chtějí hipsteři slyšet. No, a v lookbooku na webu se ta pestrost projevuje následovně:

screenshot z https://milkmakeup.com/live-your-look/

Správně, všichni jsou mladí a krásní (nebo aspoň zajímaví, a každopádně pečlivě naaranžovaní a nafocení). Aby firma ukázala, jak si váží přirozenosti, zařadila modelky a modely s interesantními trendovými nedokonalostmi: mezera mezi předními zuby, pihy, velký nos. Nechybí černošky, Asiatky, kluci a transgendeři. Všichni jsou také otevření a kreativní: černoška Jazzelle má odbarvené vlasy, nemá obočí a pod ní se skví motto „Když kašlu na to, jak vypadám, cítím se nejkrásnější“ – tedy zřejmě nikdy, protože všichni jasně vidíme, že Jazzelle tráví úpravou svého zevnějšku docela dost času. Rusovlasá Clara, profesionální modelka zastupovaná známou agenturou Next, tvrdí ústy reklamního textaře, že „krása se rodí uvnitř“, což my, které nevypadáme jako profesionální modelka, moc rády slyšíme.

Nikde žádné akné, žádné vrásky, nikdo není tlustý, starý, povadlý, flekatý, všichni jsou svěží a cool. Videa, která prezentují jednotlivé produkty, vypadají navlas stejně jako běžné reklamy na krémy a depilační strojky: profesionálně nasvícená modelka s perfektní pletí si přejede obličej zázračným Blur Stickem a my logicky nevidíme vůbec žádnou změnu. Modelku s pupínky nebo pigmentovými skvrnami nám pochopitelně neukážou, protože by si na ní Blur Stick vylámal zuby. Videa s návody na jednotlivé looky se zase snaží vzbudit dojem, že si párkrát poťupete obličej prsty a máte hotovo, ale když budete dávat pozor, uvidíte, že mimo záběr musel stát v pohotovosti vizážista, který opravoval, co se modelkám a modelům nepovedlo natřít nebo rozetřít. Většina looků navíc vyžaduje 5-7 přípravků, což se od běžného všedního líčení neliší. Dejte mi BB krém, oční stíny, řasenku, tvářenku, rtěnku a pět minut a dám to taky. Klidně prsty, nebylo by to poprvé.

Prezentace značky Milk Makeup je promakaná do posledního detailu, ale je promakaná tak moc, že ji může brát vážně jen podprůměrně inteligentní rádoby hipster, který se nechá opít hezkými obrázky a řečmi o vnitřní kráse. Já vidím důkladně naleštěnou duhovou bublinu, ve které je úplně prázdno.

Leave a Reply

Your email address will not be published.